METOT

İlk Kez bir tiyatro oyununu izlerken Meslek gözlüğünü takarak izledim. Bir duayen meslektaş, arkadaş, dost tavsiyesiyle bütün planları değiştirip kimselere haber vermeden ilk kez tek başına biletimi alıp gittim Metot ’u izlemeye.

Öncelikle kendi adıma çok üzüldüm 10 yıllık kendi ifadeleri ile 3650 günlük bir tiyatro topluluğunu es geçtiğim için. Sait Faik’in “Semaver” ve “Kumpanya” öykülerinden adını seçmiş bir topluluk  Semaver Kumpanya.

Oyunun tanıtımında ifade edilişi “Bir şirketin toplantı odası; iş görüşmesine gelen dört kişi, tüm hünerlerini ortaya koyup, işi kapmak için gizem dolu çeşitli sınavlardan geçecekler. Semaver Kumpanya’nın sunduğu bu psikolojik gerilimi, nefeslerinizi tutarak izleyeceksiniz.”

 Müthiş kaleme alınmış bir eser sürekli yükselen oyunculuklarla hayata geçiyor.  Mekan, kostüm, ışıklar çok güzel tasarlanmış. Çoğu zaman kendimi mülakatın içinde hissediyorum ve müdahale etme ,soru sorma hissi yaşıyorum evet aynen oyun beni içine alıyor ve kendimi zor tutuyorum iç sesimi yükseltip dahil olmamak adına. Çoğu zaman büyük kahkahaların altında büyük sistem eleştirileri ve derin düşüncelere sevk ediyor beni ve tek perde 2 saat boyunca hiç ama hiç oyundan kopmuyorum.

Image

 Ve oyunun sonunda aklıma gelen ilk cümle ;  Evet aynen öyle bu öyle bir süreç ki her iki tarafta strateji, maskeler ve oyun saç ayaklarında var olanı değil olması gereken rolü tasarlıyor  üstleniyor sonunda mı elbette ki süreci daha profesyonel olan kazanıyor.

Masanın hangi tarafında olduğu çok mühim değil ancak  Mülakat sürecinin içinde olan herkesin izlemesi gereken ancak İnsan Kaynakları profesyonelleri ve bu işe gönlünü vermiş kişilerin ise muhakkak ki izlemesi gereken bir oyun.

Teşekkürler Semaver Kumpanya, teşekkürler metot oyununa emeği gecen herkes. Müthiş keyifli bir akşam yaşattınız.

Topluluğun Turne ve oyun programını http://www.semaverkumpanya.com adresinden ve twitter’dan @smvrkumpanya üzerinden takip edebilirsiniz.

Yine bekleriz defalarca aynı hazzı alarak izleyeceğim bir oyun..

Teşekkürler

Fatoş Şerifaki

Image

Bir Cevap Yazın

